Rynek podzespołów elektronicznych jest od kilku miesięcy bardziej niestabilny, a tendencja nie wykazuje poprawy przed 2020 rokiem. Powód: Przemysł elektroniczny przeżywa rozkwit – między innymi ze względu na rosnącą „elektronizację” i cyfryzację procesów. Związany z tym zwiększony popyt na komponenty prowadzi do wzrostu cen i wąskich gardeł dostaw ze strony dostawców. Limtronik GmbH (www.limtronik.de), ekspert w dziedzinie elektronicznych usług produkcyjnych (EMS), odpowiada na ten rozwój poprzez podnoszenie świadomości klientów i wprowadzanie zmian organizacyjnych. W tym celu firma organizuje imprezę informacyjną w swojej siedzibie w Limburg an der Lahn w dniu 16 sierpnia od godziny 12:00. Limtronik GmbH jest ekspertem w dziedzinie Electronic Manufacturing Services (EMS) i Joint Development Manufacturing (JDM) - portfolio obejmuje produkcję zespołów elektronicznych i systemów dostosowanych do potrzeb, aż po rozwój produktu. Aktualna sytuacja na rynku zakupów podzespołów Od kilku miesięcy na rynku zakupów podzespołów elektronicznych obserwuje się coraz większy niedobór – a tendencja jest wzrostowa. Doświadczenie pokazuje, że na rynku pojawia się coraz więcej „podrabianych części”, czyli podrabianych komponentów. Dr. Anjou Appelt, dyrektor zarządzający Limtronik GmbH, wyjaśnia, które produkty lub komponenty są obecnie najbardziej dotknięte rozwojem: „Oprócz wykorzystania i wąskich gardeł wydajności w aktywnych komponentach (półprzewodnikach), które doprowadziły do wydłużenia czasu dostawy i częściowych przydziałów, obecnie spadają W szczególności elementy pasywne (rezystory, kondensatory), które wcześniej były niedrogie, są klasyfikowane jako wąskie gardła. W szczególności, najbardziej zagrożone wydają się ceramiczne chipy R (rezystory) i, jeszcze bardziej masywne, MLCC (wielowarstwowe ceramiczne kondensatory chipowe) „MLCC jest jednym z najczęściej stosowanych komponentów w elektronice. Każda tablica zawiera kilka MLCC. Na przykład w laptopie wbudowanych jest do 1000 MLCC. Rosnąca „elektronizacja” procesów (IoT), większa liczba czujników w pojazdach, ładowarki bezprzewodowe itp. prowadzą do zwiększonego zapotrzebowania na komponenty pasywne. „Jeśli spojrzymy na rynek dostaw, można powiedzieć, że ze względu na niską cenę na przestrzeni lat nastąpiła konsolidacja po stronie producenta. MLCC są obecnie obsługiwane przez zaledwie dziesięciu do dwunastu producentów na całym świecie. Zarówno konsolidacja, jak i ceny ostatnich kilku lat zaowocowały inwestycjami serwisowymi producentów, ale nie ekspansjami. Moce produkcyjne producentów są po prostu wykorzystywane w pełni. Czasy wymiany czasami wydłużają się o ponad 1 rok. Po odwiedzeniu niektórych producentów w Azji zapewniono nas, że rozpoczęto inwestycje w moce produkcyjne, ale przy czasach dostawy systemu do 18 miesięcy stanie się to rzeczywistością dopiero w drugiej połowie 2019 r. ”- wyjaśnia Anjou Appelt. Jednocześnie niektórzy (głównie japońscy) producenci koncentrują się na mniejszych rozmiarach, co z kolei ma wpływ na projekty rozwojowe. W rezultacie występują niezwykle długie czasy wymiany i podwyżki cen (w niektórych przypadkach o +300% na koniec roku), co sprawia, że planowanie jest niezwykle trudne pod względem logistycznym. Jak Limtronik radzi sobie z tą sytuacją rynkową? Limtronik od kilku miesięcy dostosowuje się do zmienionych warunków, dzięki czemu można pchnąć długoterminowe planowanie z klientami. Ponadto Limtronik dokonuje wyboru alternatywnych producentów - w ścisłym porozumieniu z klientem. Ważnym czynnikiem jest również zapewnienie dobrych relacji partnerskich z dystrybutorami i producentami na całym świecie. Limtronik kupuje niektóre z najbardziej potrzebnych komponentów bezpośrednio w Azji. Testy WE komponentów i ścisła współpraca z laboratoriami w Azji również pomagają zapobiegać podrabianiu. Jednym z najważniejszych działań jest również podnoszenie świadomości klientów w zakresie sytuacji rynkowej. Dla klientów i zainteresowanych stron Limtronik organizuje wydarzenie informacyjne z udziałem najwyższej klasy prelegentów z dziedziny producentów, dostawców, klientów itp. w dniu 16 sierpnia od godziny 12:00 w siedzibie firmy w Industriestraße 11-13 w 65549 Limburg tytuł "Produkcja elektroniki Quo Vadis: wycofanie / starzenie się podzespołów, alokacja, długie czasy wymiany, nowe wymagania branży motoryzacyjnej... na co będziemy musieli się przygotować w przyszłości?"
Leave a Reply